TETRİS, TRAVMATİK ANILAR ENGELLEYEBİLİYOR
Ancak yeni bir araştırma, travmayı yaşayan saatler içinde Tetris bilgisayar oyunu oynamanın bu duyguların zihninizi ele geçirmesini önleyebileceğini gösterdi.
TSSB, travmatik bir olaydan kaynaklanan korkuyla bağlantılı müdahaleci hatıralar, bir kişinin aklında beyninde kilitleninceye kadar olayı bir döngüde görselleştirerek güçlendiğinde ortaya çıkar.
Tetris gibi bir oyun göz önünde canlanabilecek, travmaları engelleyebilir.
Araştırma İsveç’ten
İsveç’teki Karolinska Enstitüsünde yürütülen bu araştırmaya ekibin başkanlığını yaptığı Psikoloji Profesörü Emily Holmes, “Müdahaleci bir bellek, travmatik bir olayın görsel bir anıtıdır” dedi. “Tetris de hayal gücü ve vizyon gerektirir, beyniniz bir anda iki şey yapamaz, bu da kesintiye uğratır.” değerlendirmesinde bulundu.
Tetris, hizalı olduğunda yok olan satırları oluşturmak için düşen şekilleri hizalamak olan amacı basit, görsel ve bağımlılık yapan bir bilgisayar oyunudur. Satırlar kaybolduktan sonra daha fazla şekil düşer ve oyun ne kadar uzun sürerse puan da o kadar yüksek olur.
Holmes, hastalarla bu basit ve erken stratejilerin kullanılmasının TSSB’nin başlamasını önlemesine yardımcı olmasını umuyor. Günümüzdeki standart tedavi, insanlar durumunu kabullenip geliştirene kadar başlamaz.
Ulusal Ruh Sağlığı Enstitüsüne göre, TSSB‘nin ABD’de yetişkinlerin% 3,5’ını etkilemesi bekleniyor. Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, bu oran yüzde 4.6 ile benzer.
Kazadan kısa süre sonra geçerli
Araştırmacılar, bir Birleşik Krallık acil servisinde motorlu bir kazadan sonra bakım isteyen 71 hastada oyunu test etti. Yarısı yaralanmaları için standart bakım gördü, diğer yarısı kazalarından altı saat içinde psikolojik müdahale ederek travmalarını travmaları irdelendi, ancak hasta Tetris oynadı. Bir süre sonra ise kendi başına oynamak istedi.
Hastalar daha sonra bir hafta boyunca izlendi ve bu süre boyunca kazalarına ilişkin anıları veya geçmişe dönüş’e olan sıklığını izlediler. Tetris‘i oynayan insanlar hafta boyunca ortalama %62 daha az anı rapor etti.
Holmes CNN’e verdiği demeçte, “İki gün sonra neredeyse sıfıra inmişlerdi” dedi.
Araştırmacılar, olaydan birkaç saat sonra müdahalenin korkulu anıların beyinde gelişmesini durdurabileceğini uzun zamandır inanıyorlardı. Bu, çalışma bilgisayar oyunu kadar basit bir şeyler kullanan ilk çalışmadır.
Holmes laboratuarda Tetris‘in bu yolla on yılı aşkın bir süredir araştırıyor ve bu proof-of-concept(Söz konusu şeyin, yaptığı iddia edilen şeyleri yapabildiğini gösterme çalışması.) çalışması hastalarla ilk kez deney yapıyor.
Lider Holmes, araştırmanın erken safhalarında kaldığını da vurguladı. Holmes, yaklaşımının etkinliğini altı ay kadar uzun bir süre izlemeyi umut ederek, “Yapmamız gereken daha büyük bir çalışmadır” dedi.
Araştırma Geliştirilecek
Daha geniş bir insan grubunu kullanarak daha fazla bilgi edinme ihtiyacı Royal College of Psychiatrist’ten danışman Mark Salter tarafından ve ayrıca Tetris dışındaki seçeneklerin test edilmesine ihtiyaç duyuldu. Salter, “Çalışma küçük … ve herkes Tetris oynuyor ya da bilgisayar okur yazarı değil” dedi. Ayrıca, “korkunç bir şey gördüklerinde birilerini katılmaya davet etmenin” bir zorunluluk olduğunu da sözlerine ekledi.
Fakat bulgular ve bu önleme tedbirinin birisi bir travma yaşadıktan hemen sonra verilmesi ile mümkün oldu. Salter: “Bununla ilgili heyecan verici olan şey, hızlı bir şekilde gerçekleşmesidir” dedi. “Müdahalenin derhal yapılmasına izin veriyor.” diye değerlendirmede bulundu.
Tetris, travma’ya engel mi oluyor?
Sizlerde yorumlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz.